1.C

V prvním ročníku se studenti věnovali většímu množství námětů. Zde uvidíte výběr děl na tato témata:

Portrét a autoportrét - Portrét je v umění vnímán jako prubířský kámen umělce. Cílem bylo rozvinout schopnost vystihnout podobu a charakter portrétovaného (blízkých, sebe samého nebo domácích zvířat, které mohou také patřit mezi naše blízké).

Barevné spektrum - Záměrem bylo najít a nafotit v přírodě deset odstínů barev barevného spektra (duha) a deset tónů jedné barvy (např. série oranžových odstínů od světlé do tmavé). Jednotlivé snímky měly být seřazeny pod sebe nebo vedle sebe tak, aby tvořily souvislou spektrální linii. Ve druhé části úkolu bylo cílem vytvořit obraz a) v barvách spektra, nebo b) v odstínech jedné barvy, nebo c) v komplementárních /doplňkových/ barvách.

Světelná instalace - Zachycení světla uvnitř interiéru bytu během slunečného počasí, nebo vytvořeného zdrojem umělého světla (lampička, baterka, apod.) na lesklých předmětech a materiálech, co odráží světlo (sklo, kov, zrcadla, CD,... atd.). Studenti paprsky zachycovali lesklými předměty a za pomoci jejich odlesků tvořili různé obrazce. Změny zaznamenávali fotografií či videem.



The students in the freshman year were working on a wider spectrum of themes. Here you can view the choice of pieces capturing these themes:

Portrait and auto portrait - The portrait is perceived in art as a touchstone for the artist. The goal was to develop the ability to capture the form and character of the person portrayed (close ones, themselves or pet animals, which can also be amongst our loved ones.

Colourful spectrum - The intention was to find and capture ten shades of colours grasped from the colour spectrum (the rainbow) and ten shades of one colour (for example a series of orange shades from darkest to lightest). The individual images were to be arranged below each other or next to each other to form a spectral line. In the second part of the task the goal was to create an image a) in the colours of the spectrum, or b) in shades of one colour, or c) in complementary / filler colours.


Light installation - Capturing light inside the interior of the apartment during sunny weather, or created by a source of artificial light (lamp, flashlight, etc.) on shiny objects and materials that reflect light (glass, metal, mirrors, CDs, etc.) The students captured the rays with shiny objects and, with the help of other reflections, formed various shapes. They recorded the changes with a photo or video.


Barevné spektrum 

Hošková Emma 


Barevné spektrum

Čechurová Lucie 


Portrét a autoportrét

Dvořáková Veronika 


 Barevné spektrum

Blatnická Johana  


 Barevné spektrum

Bjalončíková Anna Katarina 


Barevné spektrum

Běhanová Julie   


Barevná perspektiva

Haylettová Sofia 


Barevné spektrum

Horňáková Karolína 


Světelná instalace

Hromasová Jana   


Malba v odstínech jedné barvy

Kramárová Karla 


Světelná instalace

Plíšková Anna   


 Světelná instalace

Reisskup Babeta 


Portrét dívky

Rücklová Marie   


 Kresba v komplemenárních barvách

Wenigrová Diana 


Barevné spektrum

Zimmelová Natálie