Naas

18.02.2023

I live up in my head since i remember. The world around me, the world which is already there, existing by it's own predetermined rules isn't a place, where I could just loosen up and breathe.
I found a way to cope with it in the beginning's of the year 2020. I started drawing with a free hand and no intention or vision. Drawings like 'Portrait', 'Landscape' and 'Figure' are the outcomes of it. 'Cesta do abstraktu' is my first bigger painting in general.
Now I'm sure that the abstract world is my sanctuary in which I can thrive.


Od mala žiju ve své hlavě sama se sebou, oddělená od světa kolem mě. Svět kolem, svět konkrétní a předem určený, není místo, se kterým bych se uměla sžít. A tak jsem začala v roce 2020 utíkat do abstraktu. Nejdříve dali černé nepromyšlené linie vzniknout kresbám: „Portrait“, „Landscape“, „Figure“. Následná barva a to nejedna mě dostala k jedné malbě na plech: „Cesta do Abstraktu“
Proces tvoření je pro mě chvíle uvolnění. Baví mě experimentovat s barvou, materiálem a technikou. Například „DissPleaseing meadow“ je založená na třech barvách - Pantone 448 C, Olivová zelená/Hořčičná žlutá a Magenta.
Plastické části „Empathy“ zas berou inspiraci z tzv. Sang-De-Boeuf glaze, OxBlood odstín červené.
Tvoření jako takové, je pro mě asi i jedna z mála zábav v životě, se kterou cítím, že můžu konečně začít.