Narcis a pivoňka

09.11.2023

Bio
Katarína Brányiková, absolventka GPJP, aspirující spisovatelka bojující o přízeň čtenářů se svou druhotinou - Narcis a pivoňka

https://bit.ly/KupNarcis 

O čem v knize píšu
O životě holky jménem Agáta, o její první puse v dětském koutku nábytkového domu, o tom, jak jí dal na druhém stupni košem kluk, co nosil tričko naruby, o tom, jak se nechtěně zalíbila učiteli zeměpisu, o jejím prvním francouzáku na škole v přírodě s nedočkavcem jménem Kokeš, o tom, jak pila svařák a krmila labutě s nejhezčím klukem z gymplu, o tom, jak se na výšce zamilovala do Ricarda, narcisty a sériového lamače srdcí. Kniha z dospělé perspektivy popisuje krásné momenty, ale i chyby, které Agáta napříč svým životem natropila ve vztahu s opačným pohlavím. To vše v krátkých, na sebe navazujících epizodách, které v sobě nesou neotřelý humor, nadhled a zdravý sarkasmus.

Pro koho je kniha určena
Především pro holky, co si budeme povídat. Ale obecně pro všechny s plesajícím i zlomeným srdcem, kteří berou četbu jako odpočinek a rádi sáhnou po něčem humorném a romantickém. A samozřejmě se s tímto příběhem ztotožní hlavně ti, kteří si prošli nebo právě procházejí vztahem s narcistou a vědí, co takový vztah obnáší.

Co svým příběhem chci čtenářům říct?
Pravděpodobně jsem Narcisem a pivoňkou chtěla připomenout, jak je humor naprosto zásadní ingredience pro každodenní situace, aby byly stravitelnější. Jak se dokáže objevit i ve chvíli, kdy jsme například na cestě vrátit klíče od bytu někomu, s kým jsme roky sdíleli domácnost a kdo nám zlomil srdce. A tak je to správně. Humorem jsem v žádném případě nechtěla degradovat některé vážné situace, naopak. Chtěla jsem jim dodat kus reality.

Inspirace?
Nechala jsem se inspirovat obrovskou spoustou lidí, epizodami, dialogy a samozřejmě vlastními zážitky. To vše jsem si pak poslepovala, jak se mi to hodilo. V knize se může stát, že jedna postava je namíchaná z několika charakteristik vícero lidí, které znám a do úst jsem jí nasadila monolog, který jsem kdysi zaslechla u neznámé paní, co jen nahlas telefonovala v tramvaji.