KVARTA A
V tomto ročníku jsme pracovali s těmito tématy:
Proměny-Metamorfózy - Pololetní projekt, jehož cílem je osobitě a tvořivě zpracovat téma proměn na individuálně vybraném námětu libovolnými výtvarnými prostředky. Vedle klasických technik (kresba, malba, koláž, grafika, socha,...) je možné využít nová média, jako např. fotografii, film, animaci, tablet, atd. Důležitý je nápad a kvalita zpracování.
Portrét a autoportrét - Portrét je v umění vnímán jako prubířský kámen umělce. Cílem bylo rozvinout schopnost vystihnout podobu a charakter portrétovaného (blízkých, sebe samého nebo domácích zvířat, které mohou také patřit mezi naše blízké).
Barevné spektrum - Záměrem bylo najít a nafotit v přírodě deset odstínů barev barevného spektra (duha) a deset tónů jedné barvy (např. série oranžových odstínů od světlé do tmavé). Jednotlivé snímky měly být seřazeny pod sebe nebo vedle sebe tak, aby tvořily souvislou spektrální linii. Ve druhé části úkolu bylo cílem vytvořit obraz a) v barvách spektra, nebo b) v odstínech jedné barvy, nebo c) v komplementárních /doplňkových/ barvách.
Světelná instalace - Zachycení světla uvnitř interiéru bytu během slunečného počasí, nebo vytvořeného zdrojem umělého světla (lampička, baterka, apod.) na lesklých předmětech a materiálech, co odráží světlo (sklo, kov, zrcadla, CD,... atd.). Studenti paprsky zachycovali lesklými předměty a za pomoci jejich odlesků tvořili různé obrazce. Změny zaznamenávali fotografií či videem.
In this year we worked with these topics:
Changes- Metamorphosis- project of the first semester. It's goal is to individually and creatively compile the topic of changes on individually chosen themes by arbitrary art tools. Aside from the usual techniques (drawing, painting, collages, statues...) it is possible to use new media such as photography, movie, animation etc. It is the idea and the quality of processing that matters.
Portrait and autoportrait - Portrait is in art perceived as a touchstone of an artist. The goal was to evolve the ability of capturing the look and the character of the person being portrayed (your close ones, yourself or your pets, who also belong to our close ones).
Colour spectrum - The purpose was to shoot pictures of ten shades of the colour spectrum found in nature (a rainbow) and to shoot ten shades of the same colour (for example a serie of orange shadows from the lightest to the darkest). Separate photos should be sorted one under the other or next to each other in order to create a continuous spectral line. In the second part of this assignment the main goal was to create a picture a) in the colours of the spectrum or b) in the shades of one colour or c) in complementary colours.
Light installation- Capturing the interior light in a flat during sunny weather or the light created by a source of unnatural light (a lamp, flashlight etc.) on shiny objects or materials, which reflect the light (glass, metal, mirrors, CDs etc.). Students captured the rays of light thanks to the shiny objects and with their help they created different shapes. The changes were recorded on a video, or you could see them in the photos.