SEXTA A

V tomto ročníku jsme úspěšně pracovali s těmito tématy:

Motýlí efekt - Pololetní projekt, jehož obsahem bylo výtvarně uchopit tzv. efekt motýlích křídel na libovolném námětu, individuálně zvolenými výtvarnými prostředky. Vedle klasických technik (kresba, malba, koláž, grafika, socha,...) je možné využít nová média, jako např. fotografii, film, animaci, tablet, atd. Důležitý je nápad a kvalita zpracování.

Portrét a autoportrét - Portrét je v umění vnímán jako prubířský kámen umělce. Cílem bylo rozvinout schopnost vystihnout podobu a charakter portrétovaného (blízkých, sebe samého nebo domácích zvířat, které mohou také patřit mezi naše blízké).

Barevné spektrum - Záměrem bylo najít a nafotit v přírodě deset odstínů barev barevného spektra (duha) a deset tónů jedné barvy (např. série oranžových odstínů od světlé do tmavé). Jednotlivé snímky měly být seřazeny pod sebe nebo vedle sebe tak, aby tvořily souvislou spektrální linii. Ve druhé části úkolu bylo cílem vytvořit obraz a) v barvách spektra, nebo b) v odstínech jedné barvy, nebo c) v komplementárních /doplňkových/ barvách.

Světelná instalace - Zachycení světla uvnitř interiéru bytu během slunečného počasí, nebo vytvořeného zdrojem umělého světla (lampička, baterka, apod.) na lesklých předmětech a materiálech, co odráží světlo (sklo, kov, zrcadla, CD,... atd.). Studenti paprsky zachycovali lesklými předměty a za pomoci jejich odlesků tvořili různé obrazce. Změny zaznamenávali fotografií či videem.



In this class we successfully worked with these topics:

Butterfly effect- Half year project, which purpose was to artistically grasp as the so called butterfly wings effect on random topic, individually chosen artistic resources. Besides classic techniques ( drawing, painting, collage, sculpture,...) it's possible to use new forms for instance photography, film, animation, tablet, and so on. Important are ideas and quality of execution.

Portrait and autoportrait - portrait is perceived in art as a touchstone of the artist. The goal was to develop the ability to capture the form and character of the person portrayed (close ones, themselves or pet animals, which can also be among our loved ones).

Colorful spectrum - The intention was to find and capture the photograph in nature ten shades of colors of the color spectrum (rainbow) and ten tones of one color (for example a series of orange shades from light to dark). The individual images were to be arranged below each other or next to each other to form a continuous spectral line. In the second part of the task, the goal was to create an image a) in the colors of the spectrum, or b) in shades of one color, or c) in complementary / filler / colors.

Light installation - Capturing light inside the interior of the apartment during sunny weather, or created by a source of artificial light (lamp, flashlight, etc.) on shiny objects and materials that reflect light (glass, metal, mirrors, CDs, etc.). The students captured the rays with shiny objects and, with the help of their reflections, formed various shapes. They recorded the changes with a photo or video.


 Portrét a autoportrét

Rendlová Alžběta 


Světelná instalace

Belák Martin   


Barevné spektrum

Cuhrová Marie 


Efekt motýlích křídel

Čuchnová Adéla 

,,Efekt motýlích křídel dokazuje, že i malé změny mohou mít velké následky. Někdy tyto následky mohou být pozitivní, ale pokud jsou negativní, mohou vyvrcholit v obrovské katastrofy. Tato série fotografií má poukazovat na to, že i něco tak nepatrného, jako pohozená sirka, může způsobit katastrofální požáry lesů, jejichž následky mají dlouhodobý dopad."


Motýlí efekt

Drabková Adriena 

,,Tématem mého pololetního projektu je poměrně často řešený problém mikroplastů v oceánech. Obrázkem jsem se snažila ukázat, jak daleko mohou drobné kousky plastu potravním řetězce dojít poté, co se dostanou do těla drobného planktonu, což je jeden z příkladů motýlího efektu."


Světelná instalace

Fořtová Emma   


Portrét

Hučínová Karolína 


Portrét a autoportrét

Kuchynková Eliška   


Světelná instalace

Míča Tomáš 


Motýlí efekt

Plachá Alice 


 Autoportét

Prskavcová Eliška 


Motýlí efekt

Quynh Anh Nguyen   

,,Namalovala jsem tento obrázek, protože si myslím, že pro mě počasí hraje velkou roli a ovlivňuje mojí náladu, aniž bych si to úplně uvědomovala. Stačí malá změna na obloze, jako jsou například červenky a moje nálada se zlepší. Lidé by se měli, proto soustředit na maličkosti., protože i malé změny mohou dokázat velké věci."


Barevné spektrum

Sljusarčuková Melania 


Portrét a autoportrét

Šedivá Emma   


Motýlí efekt

Tomášek Judith Viola 

,,Akvarelovými barvami jsem namalovala v podstatě doslovný efekt motýlích křídel, kde lehounký motýl shodil malý předmět, a ten poté větší a ten ještě větší, než nakonec ten největší předmět padá na hlavu osobě, která o tom ještě netuším. Tento obraz má být metaforou pro život člověka, který často netuší, co si pro něj osud připravil a co se na něj postupně řítí, byť to je mnohdy způsobeno něčím úplně malým."


Barevné spektrum

Vančurová Eliška